"Powrót na tron"
Najmocniejsze ciężarówki z oczywistych względów budzą najwięcej emocji.
Scania od dawna wykorzystuje uczucia truckerów, kreując wizerunek kultowej ciężarówki z ośmiocylindrowym widlastym silnikiem. Charakterystyczne logo V8 jest dobrze rozpoznawalne i podnosi prestiż posiadacza samochodu z takim znakiem.
Najmocniejsze Scanie dostępne sa wyłącznie ze skrzynią Opticruise ze zautomatyzowaną zmianą przełożeń. Aby obniżyć zużycie paliwa, jest to skrzynia z nadbiegiem. Dlatego automat zwykle podczas jazdy pod górę redukował o jedno przełożenie w dół.
Wrażenia z jazd Scaniami z nowym silnikiem V8 są jak najbardziej pozytywne i można zaryzykować stwierdzenie, że królowa zyskała nową jakość.
"Nowa ósemka"
Nowy silnik V8 Scanii to swoisty mariaż nowoczesności z tradycją. Z jednej strony jest on częścią nowej platformy silnikowej Scania wyprodukowanej w 2007 roku i opartej na układzie Common Rail, dzięki czemu nastąpiła unifikacja elementów z pozostałymi przędowymi i widlastymi silnikami Scanii. Nowa konstrukcja jest tym samym przystosowana do wyższych ciśnień spalania.
W nowym silniku V8 zastosowano układ wtryskowy Common Rail Scania XPI, chłodzenia głowic silnika natyskiem oleju, turbosprężarkę Scania VGT o zmiennej geometrii łopatek. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 5 i EEV, jednak w przypadku tej jednostki konieczne jest stosowanie AdBlue.
Flagowa Scania R730 z zewnątrz otrzymała wiele ekskluzywnych dodatkó sygnowanych oczywiście logo V8. Grill lakierowany jest na ciemnoszary kolor i posiada eleganckie srebrne wykończenia wlotów w górnej części.
Nie mogło zabraknąć loga, które pojawia się w kilku miejscach.
Nowe boczne zabudowy nadają nowoczesny wygląd i poprawiają aerodynamikę.
Prestiżu dodają też takie szczegóły, jak sportowe nakładki na pedały.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz